Πέμπτη 4 Ιουλίου 2013

ΑΡΗΣ ΣΕΡΒΕΤΑΛΗΣ: ''ΕΜΠΙΣΤΕΥΟΜΑΙ ΟΣΟ ΜΠΟΡΩ ΤΟΝ ΘΕΟ, ΕΔΩ ΚΑΙ ΚΑΙΡΟ ΕΙΜΑΙ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ''

Του Γιώργου Θεοχάρη
  ''Κάθε τι που μας συμβαίνει στη ζωή μας γίνεται για να αποκτήσουμε τα απαραίτητα που χρειάζεται η ψυχή μας'', εξηγεί ο δημοφιλής ηθοποιός, κ. Άρης Σερβετάλης, σε αποκλειστική συνέντευξη  του στο ΄΄Αγιορείτικο Βήμα΄΄.
Ο κ. Σερβετάλης, καταθέτει τη μαρτυρία του για την εξομολόγηση που συνηθίζει να κάνει συχνά στον πνευματικό του. Μιλά για τη Θεία Πρόνοια που του  καθόριζε τη ζωή του μέσα από πράγματα που δεν είχε καν σκεφτεί ότι μπορούσαν να του συμβούν, όπως λέει. Διαβάζει λόγους του γέροντα Παίσιου, εκκλησιάζεται  τακτικά και αναλύει πως  προσπαθεί να  καταπολεμήσει τα πάθη του.
Το ραντεβού μας  ήταν στη μία το μεσημέρι της περασμένης Δευτέρας  σε  ένα ήσυχο καφέ στο Κολωνάκι. Ήρθε ακριβώς στην ώρα του. Μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση η πραότητα και η σεμνότητα του αλλά κυρίως τα όσα ακολούθησαν  στη συζήτηση μας ...

Το  ΄΄Αγιορείτικο Βήμα΄΄  το διαβάζει, όπως μου είπε.  Να σημειώσω ότι ο Άρης Σερβατάλης δεν συνηθίζει να δίνει συνεντεύξεις. Και όταν τον ρώτησα γιατί αυτό; ΄΄Όταν έχω να πω κάτι,  μόνο τότε θα μιλήσω΄΄, εξήγησε.
Κατάλαβα ότι για να μου δώσει τη συνέντευξη,  σίγουρα έχει να πει πολλά!
Μου έδωσε την εντύπωση ότι είναι ένας ηθοποιός που βασίζεται καθαρά και μόνο στην δουλειά του και όχι στο να προωθεί τον εαυτό του.

Αναλυτικά η συνέντευξη:
-Τι σημαίνει για σένα να πιστεύεις στον Θεό;
Πίστη  για μένα  σημαίνει να εμπιστεύεσαι  τον εαυτό σου κάπου. Προσωπικά τον εμπιστεύομαι στον Θεό, αυτό με ανακουφίζει. Ουσιαστικά του μεταθέτεις όλη την ευθύνη για τη πορεία της ζωή σου. Ετσι φεύγεις και εσύ από το άγχος και το στρες για οτιδήποτε σου συμβεί.

Νομίζω ότι με αυτό τον τρόπο αποβάλλεται ένα βάρος από πάνω μας, να εμπιστευτείς μόνο  τον εαυτό σου είναι σαν να περπατάς σε ένα βάλτο. Βουλιάζεις..

Εμπιστεύομαι όσο μπορώ τον Θεό, είμαι σε μία φάση καλλιέργειας, δεν είμαι όμως ακόμα σε θέση να του εμπιστεύομαι απόλυτα. Εδώ και μία δεκαετία είμαι σε αυτή τη συχνότητα.

-Τι σε έφερε κοντά στο Θεό;
κυρίως ορισμένοι άνθρωποι, κυρίως κάποιοι  μοναχοί που γνώρισα και ο πνευματικός.
Εξομολογούμαι αλλά
Όπως έλεγε και ο γέροντας Παίσιος, το χωράφι χρειάζεται τα ζιζάνια για να σπείρεις….
Χρειάζεται να το καθαρίζεις πρώτα το χωράφι για να αρχίζει να ανθίζει  κάτι..
Είναι απαραίτητη  η εξομολόγηση, Είναι εντελώς βιωματικό, μόνο αν το κάνεις καταλαβαίνεις το όφελος. Σε δύσκολες καταστάσεις έχω βοηθηθεί από τον Θεό.

-Σήμερα η Ορθοδοξία βάλλεται από ισχυρές δυνάμεις….
Πάντα η Ορθοδοξία  είχε και θα έχει πολέμιους, είμαστε μία μειονότητα αλλά κρατάμε γερά.

-Πως άραγε επηρεάζει  η κρίση σήμερα τον άνθρωπο;
Τώρα με την κρίση αναγκάζεσαι να έρχεσαι στα ενδότερα και  να διαπιστώνεις το χάος. Τότε κοιτάς προς τα πάνω και αυτή  είναι η σωτήρια κατεύθυνση.
Όταν δεν μπαίνεις σε αυτή τη διαδικασία από μονός σου έρχεται ένα εξωτερικό ερέθισμα να σου δώσει τη σφαλιάρα.

-Την πορεία στη ζωή  σου την όρισες εσύ ή την άφησες στον χρόνο…;
Υπάρχει πρόνοια από τον θεό, χωρίς εμείς να το ξέρουμε. Πιστεύω πολύ στη πρόνοια του θεού. Το έχω δει στη ζωή μου. Κάτι που δεν υπολογίζεις καθόλου έρχεται μπροστά σου λες και είναι να συμβεί. Διανύεις ένα δρόμο που δεν φαντάστηκες πότε.
Κάθε τι που μας συμβαίνει στη ζωή μας γίνεται για να αποκτήσουμε τα απαραίτητα που χρειάζεται η ψυχή μας.
Ούτε για να αποκτήσουμε χρήματα, ούτε για κοινωνική καταξίωση αλλά γίνονται για να ηρεμήσουμε ψυχικά και να καθαρίσει η συχνότητα μας για να επικοινωνούμε καλύτερα με το Θεό.
Το χρήμα είναι μέσο συναλλαγών. Το αυτοκίνητο είναι ένα μέσο για να μετακινήσει αλλά εάν εσύ ξυπνάς και το πλένεις, το καλλωπίζει και κοιμάσαι μέσα σε αυτό, τότε γίνεται αυτοσκοπός και χάνεται και η αξία του.

Όχι μόνο με το χρήμα αλλά ότι οτιδήποτε μας αρέσει και εξελίσσεται σε πάθος τότε είναι επικίνδυνα τα πράγματα.

Σήμερα ο άνθρωπος έχει κυριευτεί από τα πάθη του. Πρέπει να βάλουμε μέτρο στις επιθυμίες μας. Πολλές φόρες  μπαίνω στη διαδικασία να θέλω και κάτι παραπάνω και πιάνω τον εαυτό μου να αισθάνεται ότι αυτό είναι ένα πάθος. Προσπαθώ να το ελέγξω αλλά μόνος μου δεν τα καταφέρνω. Το αποτέλεσμα έρχεται όταν προσεύχομαι και εξομολογούμαι.

Η πτώση που έτσι και αλλιώς συμβαίνει σε καθημερινή βάση χρειάζεσαι βοήθεια να σταθείς και πάλι στα πόδια σου και να περπατήσεις. ότι έχει να κάνει με τον εαυτό μας είναι δύσκολη διαδικασία διότι ο εαυτός μας είναι ο χειρότερος εχθρός μας.
Πολλές φορές κοιτάζουμε τον άλλον και δεν κοιτάζουμε στα ενδότερα του εαυτού μας.
Αλλά είπαμε, επανέρχεσαι. Είτε με ένα εξωτερικό ερέθισμα  είτε με μία αρρώστια επανέρχεσαι στην έδρα σου και σε αναγκάζει να ψαχτείς.

-Θεολογικά βιβλία διαβάζεις;
Διαβάζω τον  γέροντα Παισιο, τον Βελομίροβιτς.
Μου αρέσει να διαβάζω βίους Αγίους. Μία ιδιαίτερη σχέση έχω με τον Άγιο Διονύσιο τον Αρεοπαγίτη και  τον Ιωάννη τον Πρόδρομο.
Επισκέπτομαι ένα συγκεκριμένο μοναστήρι στη Πελοπόννησο, κοντά στη Δημητσάνα, είναι αφιερωμένο στον Τίμιο Πρόδρομο.
Ωραία είναι τα προσκυνήματα αλλά η ουσία βρίσκεται  και στην εκκλησία της γειτονιάς σου.
Προσπαθώ να εκκλησιάζομαι κάθε Κυριακή.

Είναι μύθος αυτό που  λένε  ότι οι άνθρωποι του χώρου μου δεν είναι θρησκευόμενοι. Ξέρω αρκετούς που προσπαθούν να έχουν μια επαφή με τον Θεό.

-Τι θα προέτρεπες στους αναγνώστες μας και κυρίως στους νέους που έχουν τυπική σχέση με τον Θεό;

Ετσι κι αλλιώς ο άνθρωπος είναι κατασκευασμένος να έχει μία σχέση με κάτι που είναι έκτος αυτού του κόσμου, αν βγει από την αδράνεια και μπει στη διαδικασία να αναζητήσει σίγουρα θα βρει τη συχνότητα και τον δίαυλο επικοινωνίας με το Θεό.
Ο μόνος τρόπος είναι η αναζήτηση. Πως μπορεί να γίνει αυτό θα μου πει κάποιος;
Να βρει έναν πνευματικό που του ταιριάζει.
Βοηθάει πολύ, ξέρει να σε κατευθύνει, έχει  πνευματική εμπειρία και σε ωθεί να κοιτάς προς τα πάνω. Δεν σε εγκλωβίζει στο πρόσωπο του.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...